Buffé SEPTEMBER
Buffé ÄLSKADE KNÖL
Buffé BUFFÉ 25 ÅR
Buffé EN SÖT PÄRONSYMFONI
Buffé MATPIONJÄRERNA
Buffé KORVENS COMEBACK
Buffé ICAs EGNA SIDOR
ICAs EGNA SIDOR N Förra året kunde ICA lämna över
en summa på 47 miljoner kronor till Cancerfonden, ett belopp vi hoppas kunna nå även år 2020. Välj rosa i oktober Att oktober är en rosa månad har nog inte undgått någon. Håll utkik efter rosa varor när du handlar, köp årets Rosa Bandet och bidra till att driva svensk cancerforskning framåt! DEN 27 SEPTEMBER går startskottet för ICAs rosa månad. Årets Rosa Bandet har designats av systrarna Johanna och Klara Söderberg från musikduon First Aid Kit i slitstarkt manchestertyg som symboliserar hopp, kärlek och kraft. Peter Hägg, chef för ICAs strategiska samarbeten och lojalitetspartners, berättar om samarbetet med Rosa Bandet som ICA stöttat ända sedan kampanjens start 2003. Vad är syftet med Rosa Bandet-kampanjen? – Att sprida kunskap om cancer och samla in pengar till den livsviktiga cancerforskningen genom försäljning av Rosa Bandet, armband samt kampanjprodukter. Vilka produkter ingår i det rosa sortimentet? – Förutom band och armband består sortimentet till stor del av frukt och grönsaker, men även råvaror som mjölk, lax och kaff e samt hushållsartiklar. För varje rosa vara som säljs under perioden går ett bidrag till den svenska cancerforskningen. Berätta om ICAs rosa matkasse! – Rosa matkassen innehåller recept och ingredienser för tre måltider till fyra personer. Den riktar sig till de som vill ha hjälp med veckans middagsplanering och få en variationsrik matvecka med bra recept och råvaror framtagna i samarbete med Cancerfonden. Kassen innehåller ett antal rosa produkter som tillsammans genererar 15 kr till forskningen, en summa som ICA sedan dubblerar i bidrag. Vi hoppas såklart att fl er upptäcker fördelen med våra matkassar, för de som inte testat tidigare är detta ett väldigt bra tillfälle, samtidigt som man bidrar till en god sak. 37 BUFFÉ #09/2020 PETER HÄGG BOR: Ramlösa, Helsingborg GÖR: Ansvarig för ICAs samhällsengagemang och samarbeten. FAVORITPRODUKT: Babygrönkål, en nyhet i salladssortimentet. R I C A s E A G S I D O
Buffé SOFIAS SPANING