Bumsen 1
EN ANDRA NEDMONTERING En härlig bild av tekinken
som kanske inte alltid är så sammarnetsvillig. ginallagren och levereras med löstagbara smörjnipplar som gör att man kan smörja utifrån. Mitt misstag var sannolikt att jag skadade lagret när jag drog åt låsmuttern för tappen som går in i lagret. När man drar åt låsmuttern så kan tappen följa med och blir då för hårt åtdragen. Inköpet av en öppen ”kråkfot” gör att jag nu kan fixera en tapp medan jag drar åt låsmuttern. Jag gillar verkligen de gamla K-hojarna. Visst är det lite bilkaraktär över dem, de är inte lika stora personligheter som boxer-hojarna. Men de är tillförlitliga, näst intill outslitliga, stabila på landsvägen, fantastiska på motorvägen, och väldigt prisvärda idag. Om det är långresor man vill göra och kunna köra tidig vår, sommar och sen höst i skyddet av en stor kåpa, då är det här ett bra alternativ. Och nöjer man sig med en motorcykel som fick oss att gå i spinn för drygt tjugo år sedan, ja, då vill jag lova att man får otroligt mycket ”pang” för pengarna. Tack till: min tålmodiga familj, Sven-Erik Tiberg, Håkan Runfeldt, Mimmi, BMW Motorrad Center, hjälpsamma deltagare på BMW-klubbens forum, Google, Youtube och Militärfordonsmuseet i Strängnäs. §