Buffé 1
Trendspanaren Lennart Wallander på Food & Friends
spår ökat soloätande under 2018, såväl hemma som på krogen. Här avnjuter han en måltid i köket på krogen At Six i Stockholm. BUTIKER SATSAR PÅ »NÄSTAN FÄRDIGT« »Uteätandet har ökat under en längre tid. Det har varit goda år för restauranger och kaféer. Många livsmedelsbutiker har också hängt med på denna trend och erbjuder varm mat – allt från den obligatoriska korven till att ha en traditionell kvällsrestaurang i lokalen. Sortimentet i butiken har också utvecklats med fl er färdigrätter. Men även mer ’nästan färdigt’. Det kan vara färska ostekta hamburgare och färdigt kött för grytor och liknande. På några år har detta sortiment tredubblats. Och jag kan lova att det kommer många nya färska portionsrätter framöver. Det som är riktigt roligt för en matnörd som jag är att vi nu fokuserar på smaken, kvaliteten, råvarorna! Det borgar för härliga matupplevelser – inte bara att det är snabbt och enkelt! Perfekt för alla singelätare!« Dan Jacobson färskvaruchef ICA BUFFÉ 2 BUFFÉ 2 • 2018 • 2018 23 23