Mer Smak 1
DIGITALT KRYSS! GOTT TILL KAFFET FÄRGADE SOM FLAS
KOR BLEV NATTAD HAN ÄR VIS REKOGNOSCERA VISST INTE! LAGEN OM SÄRSKILT STÖD RÄKNENISSE TÄVLINGSDISTANS GREENWICHTID KASSAVA KAN FÖLJA SPÅR TOMMA VIDA VIDDER SPRIT SPORTKLUBB ERBJUDER SUND VÅRD UPP I TAL SÅDANA HAR HUS PÅ ZOO DALSÄNKA FRANSK ORT IDENTISK MED VÅT GUDOM SJÖNG NATALIE ... OCH FASA HÅRT VIRKE JORDEN ÄR ETT FANTOMENS SON BONOBO INBRINGA KLINGANDE LJUD KRAFTLÖS MUSKULATUR SNARKARES ANDNINGSSTOPP YRKANDE I RÄTTEN AKT TEXT I BOTTEN I KYRKAN JAVISST! KAN BLI PLAGG I september prissänks extra många varor ur Änglamarks sortiment. ATMOSFÄREN STICKREPLIK ORT I DALARNA SKRYNKLIG RÄKNAR MAN I MATTE SKOLSTART – då vill alla käka fryspizza Den 1 januari har utnämnts till Pizzans dag, eftersom det är dagen efter nyårsafton som flest svenskar tenderar att beställa hämtpizza. Men när det gäller fryspizza infaller högsäsongen en helt annan period: mitten av augusti – då barn och unga återser sina klasskamrater efter sommarlovet och då behovet av att ha frysen fylld med enkel och bekväm mat åter blir aktuellt – är nämligen den tid på året då det säljs flest fryspizzor i Coops butiker. Populärast är Billys, gärna i storpack, följt av Coops egna varumärke med pizzasmaker som Mozzarella, Ost och skinka, Cheese trio, Kycklinggyros samt Salami. Nu kan du som medlem göra krysset i digital form. coop.se/ medlemskryss FRED FRÅN ROM HÖRS HUNDVALP FÅR UNDERKÄND Medlemskrysset presenteras av Hallon Välkommen att kryssa med Coop! Korsordet presenteras denna månad av Coops partner Hallon. Var med och tävla om poäng som du kan använda i butik eller hos någon av våra partners. Lös krysset och registrera ordet du får fram på coop.se/korsord senast den 15 oktober. Vinnarna och facit presenteras på coop.se/ vinnare. Lycka till! mer smak nr 5 2023 1:a pris: 100 000 bonuspoäng (värde 1 000 kr) 2:a pris: 50 000 bonuspoäng (värde 500 kr) 3:e pris: 25 000 bonuspoäng (värde 250 kr) 4:e–10:e pris: 10 000 bonuspoäng (värde 100 kr) Håll utkik efter Änglamark under EKO-september! I september är det dags för organisationen Organic Swedens kampanj EKO-september. Syftet med kampanjen är att öka kunskapen om ekologisk och KRAV-märkt mat. I Coops butiker uppmärksammas kampanjen med extra många bra erbjudanden på varor ur Änglamarks sortiment. I våras utsågs Änglamark till Sveriges grönaste varumärke av svenska folket i en undersökning av Differ, – Ekologiskt är en viktig del för ett hållbart Använd poängen på Coop eller hos någon av våra partners. liv. Därför vill Coop ge våra medlemmar möjlighet att göra hållbara val. Därför prissänker vi extra många basvaror ur vårt Änglamarksortiment under den här perioden, säger Minna Björklund, tf chef EVM Coop Sverige. 33 KRYSSMAKARE: BULLS ©Bulls ©Bulls