Loading...
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 1
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Om E
inar Mattsson
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 ”Jag
lockas av engagemanget som finns i familjebolag”
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Enga
gemang och innovationskraft i en utmanande tid
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Året
i korthet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Ett
år av omtanke
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Nova
Park – ett värdefullt tillskott till Hagastaden
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Kons
tverken som flyttade in under 2020
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Närh
et och trygghet i ett spirande Hjulsta
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Gott
om rum för skaparlust i Vårberg
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Rätt
driftpartner berikar både affären och hyresgästrelationen
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Uppd
rag: Att göra verklighet av visioner
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Så s
ka Stockholm växa med kvalitet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Attr
aktivt läge där många kan känna sig hemma
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Det
blir lätt att leva grönt och skönt på Telefonplan
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Attr
aktivare bostadsområden med nöjda lokalhyresgäster
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Dubb
la initiativ för minskat klimatavtryck
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Popu
lärt med yrkesväxling inom koncernen
1. 2. 3. 4. MATILDA LEHVONEN Titel: Lokaluthyrare
ANNIKA OTTERSTÅL Titel: Arbetsledare Bolag: Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB MATILDA LEHVONENS STARKASTE gren är hennes förmåga att lösa problem och hjälpa sina lokalhyresgäster – även när läget är som svårast. Under coronavåren 2020 blev Matildas engagemang starkt bidragande till att Einar Mattsson senare vann årets Kundkristall för branschens största ökning av serviceindex i kategorin lokalhyresgäster. ”Vi fanns närvarande, lyssnade och återkopplade. Kunderna kände att vi jobbade för dem och det skapade trygghet, trots oron de kände för sina verksamheter”, berättar Matilda. Varifrån kommer din drivkraft? “Det är enkelt: jag brinner för nöjda hyresgäster. Före Einar Mattsson arbetade jag med riktigt stora kommersiella kunder. Trivdes jättebra, men saknade den personliga kontakten med hyresgästen. Därför sökte jag mig till Einar Mattsson 2013 och fick ansvar för hyresgäster i rollen som bostadskonsulent. Efter några år sökte jag mig till nyproduktionerna i Hagastaden och Norra Djurgårdsstaden. Otroligt intensivt och kul men när inflyttningarna var klara blev jag lite rastlös. Fick tips om lokaluthyrartjänsten och tog klivet. Här får jag det bästa av två världar – kommersiella lokaler och personliga kundrelationer”. Du kände oro för byggnadsteknik – varför? ”Jag har inte den kompetensen och var rädd att det skulle bli en brist i mitt jobb. Men oron var obefogad. I vårt härliga gäng ställer alla upp för varann och det finns alltid någon att fråga. Alla är duktiga på sina områden och vi kompletterar varandra perfekt”. // Bolag: Einar Mattsson Byggnads AB ENGAGEMANG OCH SERVICE är två ord som klingar extra vackert i Annika Otterståls öron. Hon har nyligen växlat över till en ny roll – från ROT-koordinator till arbetsledare i ROT-projekt. ”Det finns en risk att jag kommer att sakna den nära kontakten med hyresgästerna. Samtidigt är det härligt att arbeta i ett team som har till uppgift att ge våra hus nytt liv i ett projekt med tydliga mål. Jag ser fram emot att uppleva slutprodukten, se hur fint huset blir och utvärdera vårt arbete. Höll tidplanen? Räknade vi rätt? Att känna engagemang i arbetet är jätteviktigt för mig”, säger Annika. Vad innebär din roll som arbetsledare? ”Jag ingår i ett så kallat ROT-team bestående av platschef, entreprenadingenjör och arbetsledare med ansvar för underentreprenörerna i projektet. Planering och ekonomifrågor är en stor del av arbetet. Vi gör och följer prognoser och utfall, följer upp kontrakt med underentreprenörer och detaljplanerar alla moment”. Vad har styrt dig i dina yrkesval? “När jag ser tillbaka så är service något som alltid legat mig varmt om hjärtat. En annan sak jag värdesätter är friheten som jag upplevt i alla positioner på Einar Mattsson. Ända från tiden som gruppchef i receptionen till jobbet som ROT-koordinator och nu som arbetsledare. Jag vet egentligen inte om jag har sökt de här jobben. Det känns som om de har sökt upp mig”, säger Annika med ett skratt. // 53
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Ekon
omin 2020 i korthet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Håll
barhetsredovisning 2020
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Fast
ighetsbestånd & projektportfölj