Loading...
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 1
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Om E
inar Mattsson
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 ”Jag
lockas av engagemanget som finns i familjebolag”
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Enga
gemang och innovationskraft i en utmanande tid
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Året
i korthet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Ett
år av omtanke
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Nova
Park – ett värdefullt tillskott till Hagastaden
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Kons
tverken som flyttade in under 2020
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Närh
et och trygghet i ett spirande Hjulsta
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Gott
om rum för skaparlust i Vårberg
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Rätt
driftpartner berikar både affären och hyresgästrelationen
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Uppd
rag: Att göra verklighet av visioner
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Så s
ka Stockholm växa med kvalitet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Attr
aktivt läge där många kan känna sig hemma
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Det
blir lätt att leva grönt och skönt på Telefonplan
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Attr
aktivare bostadsområden med nöjda lokalhyresgäster
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Dubb
la initiativ för minskat klimatavtryck
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Popu
lärt med yrkesväxling inom koncernen
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Ekon
omin 2020 i korthet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Håll
barhetsredovisning 2020
I NEDANSTÅENDE BILD kartläggs var i värdekedjan d
e väsentliga hållbarhetsaspekter som vi har identifierat hör hemma och hur Einar Mattsson påverkar dem. Att identifiera de väsentliga aspekterna i värdekedjan är viktigt för att kunna motverka risker och tillvarata möjligheter. För att hållbarhetsarbetet ska få effekt måste vi hantera de områden där vår påverkan – direkt och indirekt – är som störst. Under benämningen angreppssätt kartlägger vi även hur vi styr mot måluppfyllelse för respektive aspekt. Leverantörer av tjänster & material Begränsat inflytande VÄSENTLIGA ASPEKTER • Hållbara val och hållbar användning av material • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Anställningsvillkor • Leverantörskontroll hållbarhetsaspekter • Klimat- och hållbarhetsaspekter vid val av transporter Angreppssätt • Leverantörsavtal Transporter & entreprenörer Inflytande VÄSENTLIGA ASPEKTER • Kännedom om, och efterlevnad av, lagstiftning • Hållbara val och hållbar användning av material • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Främjande av fysisk och psykisk hälsa på arbetsplatsen • Anställningsvillkor • Leverantörskontroll • Hållbarhetsaspekter Angreppssätt • Leverantörsavtal • Leverantörsuppföljning • Arbetsplatsrutiner EINAR MATTSSON Äger Projektutvecklar Förvaltar Bygger Kontroll VÄSENTLIGA ASPEKTER • Kontroll över utvecklingen av ekonomiskt resultat • Kännedom om, och efterlevnad av, lagstiftning • Hållbara val och hållbar användning av material • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Lokalt samhällsengagemang (indirekt påverkan) • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Främjande av fysisk och psykisk hälsa på arbetsplatsen • Kompetensutveckling och personlig utveckling • Anställningsvillkor • Uppföljning och åtgärder för att öka kundnöjdhet • Säkerhet - aktiva åtgärder och arbetssätt för att minska risken för olycksfall Angreppssätt • Affärsplan • Hållbarhetsstrategi • Affärsetikspolicy • Verksamhetspolicy (KMA) • Personal och arbetsmiljöhandbok • Byggföretagens uppförandekod • Whistleblower-system • Arbetsmiljöpolicy Hyresgäster & kunder Inflytande VÄSENTLIGA ASPEKTER • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Lokalt samhällsengagemang (indirekt påverkan) • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Uppföljning och åtgärder för att öka kundnöjdhet • Kunders och hyresgästers hälsa och säkerhet • Klimat- och hållbarhetsaspekter vid val av transporter Angreppssätt • Kundundersökningar • Hyresgästundersökningar • Felanmälningar Kunders kunder Begränsat inflytande VÄSENTLIGA ASPEKTER • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Uppföljning och åtgärder för att öka kundnöjdhet • Kunders och hyresgästers hälsa och säkerhet Angreppssätt • Felanmälningar • Hyresgästundersökningar 65 Einar Mattssons värdekedja
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2020 Fast
ighetsbestånd & projektportfölj