Inköpsstöd 1
Inköpsstöd till folk- och skolbibliotek 3. Inom v
ilka områden sker ett samarbete? 100 79,7 80 60 40 27,2 20,3 20 0 Katalog Organisation, t.ex. kring personal Läsfrämjande E-medier Webb Medieförsörjning mångspråk Kompetensutveckling Annat: ange 18,4 57,0 47,5 46,2 79,1 Katalogsamarbete och läsfrämjande är de vanligaste formerna av samarbete (ca 80 procent anger det). Hela 57 procent anger att de samarbetar kring personalfrågor, och närmare hälften anger att de samarbetar kring mångspråk och kompetensutveckling. Trots det är klagomålen bland kommentarerna vanliga när det gäller hur skolbiblioteken fungerar, deras kunskaper angående inköpsstödet och tillgången till resurser. 4. Hur tycker du att samarbetet fungerar på ett övergripande plan? 100 80 60 42,9 40 25,0 18,6 20 0 Mycket dåligt 1,9 11,5 Ganska dåligt Varken bra eller dåligt Ganska bra Mycket bra På frågan hur samarbetet fungerar svarar sammanlagt 60 procent att samarbetet fungerar ganska bra eller mycket bra, medan 25 procent tycker att det varken är bra eller dåligt. Frågan om inköpsstödet har påverkat samarbetet kan ses som en följdfråga. Där tycker 53 procent att inköpsstödet har stärkt samarbetet, men nästan lika många tror inte att stödet har påverkat samarbetet (46 procent). 34/44