Svensk medverkan i EU-programmet Kreativa Europa 2
014–2020 1
Kreativa Europa 2014–2020 Nå ut till ny publik/ny
a målgrupper Ökning av befintlig publik/målgrupp Nå personer med funktionsnedsättning Nå barn och unga Ökad kunskap bland deltagare om andra kulturer än den egna Möjlighet att få annan/ytterligare finansiering för projektet Stärkt långsiktig ekonomisk kapacitet hos organisationen 0 1 2 3 4 5 Figur 20. I vilken utsträckning har er medverkan i Kreativa Europa bidragit till ett mervärde när det gäller följande? Medelvärde utifrån skalan 1–5 där 1=mycket liten utsträckning och 5=mycket stor utsträckning. Ökad kunskap om den kulturella näringen/sektorn Ökad kunskap om administrativa frågor Ökad kunskap om projektledarskap och strategiskt arbete Utveckling av organisationens strategiska arbete 0 1 2 3 4 5 Figur 21. I vilken utsträckning har er medverkan i Kreativa Europa bidragit till ett mervärde när det gäller följande? Medelvärde utifrån skalan 1–5 där 1=mycket liten utsträckning och 5=mycket stor utsträckning. 141/164