Bokstart i världen 1
Bokstart i världen * Cates, C. m.fl. (2012). Infa
nt Communication and Subsequent Language Development in Children from Low-Income Families: The Role of Early Cognitive Stimulation, J Dev Behav Pediatr 33, 577–585. * Damberg, U. (2015). Read-alouds in preschool – A matter of discipline?, Journal of Early Childhood Literacy, 15:2, 256-280. DOI: 10.1177/1468798414522823 Danermark m.fl. (2010). Skolans arbete med utsatta barn – ett samverkansperspektiv. I: SOU 2010:95. Se, tolka och agera – allas rätt till en likvärdig utbildning. Demack, S. & Stevens, A. (2013). Evaluation of Bookstart England: Bookstart Corner. Centre for Education and Inclusion Research, Sheffield Hallam University. Diener ML, Hobson-Rohrer W & Byington CL. (2012). Kindergarten Readiness and Performance of Latino Children Participating in Reach out and Read. J Community Med Health Edu, 2, 133. Tillgänglig: https://reachoutandread.org/wp-content/uploads/2019/09/Diener_etal2012.pdf [Hämtad: 2020-07-06] Eliot, S. (2015). Bookstart Baby Evaluation 2014-15: Survey of gifting partners. BookTrust. Espersen, H. (2016). Evaluering af samarbejdet i Projekt Bogstart: En opsøgende biblioteksindsats over for familier med førskolebørn i udsatte boligområder. Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning. Eurydice (2011). Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices. Bryssel: Europeiska kommissionen. Tillgänglig: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/ cb864934-0f5a-4984-bd56-51a8b9d44cfa/language-en [Hämtad: 2020-07-07] Farrant, B. & Zubrick, R. (2013). Parent–child book reading across early childhood and child vocabulary in the early school years: Findings from the Longitudinal Study of Australian Children, First Language, 33, 280. Fast, C. (2007). Sju barn lär sig läsa och skriva: Familjeliv och populärkultur i möte med förskola och skola. Doktorsavhandling: Uppsala universitet. Tillgänglig: http://uu.diva-portal.org/smash/ get/diva2:169656/FULLTEXT01.pdf [Hämtad: 2020-07-02] Fast, Carina (2015) Läslust i hemmet. Så stödjer du ditt barns skriv- och läsutveckling. Stockholm: Natur och Kultur. Fricke, J., Navsaria, D. & Mahony, K. (2016). Effectiveness of a Clinic-Based Early Literacy Program in Changing Parent-Child Early Literacy Habits, Wisconsin Medical Journal, 115:6, 300-305. Golova N. m.fl. (1999). Literacy Promotion for Hispanic Families in a Primary Care Setting: A Randomized, Controlled Trial, Pediatrics, 103:5, 993-7. Hampson Lundh, A., och Michnik, K. (2014), Samarbete mellan folkbibliotek och barnhälsovård i Sverige: En utökad kartläggning och nulägesbeskrivning, Halmstad: Region Halland. * Hashimoto, Y. (2012) Community-Based Book Reading Programs for Parents and Young Children in Japan, Childhood Education, 88:4, 226-231, DOI: 10.1080/00094056.2012.699853 40/52