Bokstart i världen 1
Bokstart i världen * Hayes, N. & Berthelsen, D. (
2020) Longitudinal profiles of shared book reading in early childhood and children’s academic achievement in Year 3 of school, School Effectiveness and School Improvement, 31:1, 31-49, DOI: 10.1080/09243453.2019.1618347 High, P. m.fl. (1998). Evaluation of a Clinic-Based Program to Promote Book Sharing and Bedtime Routines Among Low-Income Urban Families With Young Children, Arch Pediatr Adolesc Med, 152, 459-465. High, P. m.fl. (2000). Literacy Promotion in Primary Care Pediatrics: Can We Make a Difference?, Pediatrics, 105:4, 927-934. * Hsu, K-M., & Sun, M. T-W. (2014) Policy diffusion and public service motivation: an exploratory study of the Bookstart programme in Taiwan, Journal of Asian Public Policy, 7:2, 179-190, DOI: 10.1080/17516234.2014.894901. Hultgren, F. & Johansson, M. (2020). Att bli Språkstegare på bibliotek: delrapport av följeforskning på bibliotekens utvecklingsarbete med Språkstegen. Borås: Bibliotekshögskolan Borås. Tillgänglig: http://www.sprakstegen.se/a/uploads/dokument/Delrapport_Spr procentC3 procentA5kstegen_slutversion.pdf [Hämtad: 2020-06-12] Johansson, A. (2017). Bokpåsar och kapprumsbibliotek på förskolor i Jämtland Härjedalen: 20162017 – med en nationell utblick. Region Jämtland Härjedalen. Johansson, B. & Hillén, S. (2016). Läsa med de yngsta: Följeforskning av Läsrörelsens projekt BERÄTTA, LEKA, LÄSA. Föreningen Läsrörelsen och Regionbiblioteket i Örebro län Jones, F. m.fl. (2000). The Value of Book Distrubution in a Clinic-Based Literacy Intervention Programme, Clin Pediatr., 39, 535-541. Jönsson, K. (2020). Bokstart på förskolan – en del av verksamheten redan från början. I: Bokstart Skåne (Digital Rapport). Tillgänglig: https://utveckling.skane.se/digitala-rapporter/bokstart-skane/bokstart-pa-forskolan--en-del-av-verksamheten-redan-fran-borjan/ [Hämtad: 2020-08-23] * Ke, Y-C. & Huang, Y-C. (2014) Exploring policy innovation and the diffusion of the Bookstart programme in Taiwan: an information-based approach, Journal of Asian Public Policy, 7:2, 140153, DOI: 10.1080/17516234.2014.894898 * Kucirkova, N., Dale P & Sylva, K. (2018) Parents reading with their 10-month-old babies: key predictors for high-quality reading styles, Early Child Development and Care, 188:2, 195-207, DOI: 10.1080/03004430.2016.1211117 Kullberg, B. (2007). Emergent literacy. Femton svenska forskares tankar om barns skriftspråkslärande 2006. Göteborg: Institutionen för pedagogik och didaktik. Tillgänglig: https://gupea. ub.gu.se/handle/2077/23002 [Hämtad: 2020-07-07] Kulturrådet. (2018). Fem pilotprojekt utforskar hembesök och möjligheter till samverkan, Stockholm: Statens kulturråd. Kulturrådet. (2020). Bokstart i Sverige: En uppföljning. Stockholm: Statens kulturråd. Förberedd till Kulturrådet av Governo. Lin, J-S. & Chang, Y-T. (2014) The policy evolution of Bookstart, Journal of Asian Public Policy, 7:2, 128-139, DOI: 10.1080/17516234.2014.894897 41/52