Möjligheter, utmaningar, metoder 1
Möjligheter, utmaningar, metoder Myndigheten för
kulturanalys (2017b). Vilken mångfald? Kulturinstitutioners tolkningar av mångfaldsuppdraget. Rapport 2017:3. Myndigheten för kulturanalys (2022). Yrkesverksamma konstnärer i SCB:s register – en metodstudie utifrån yrkes- och näringskoder. 2022-06-08. Myndigheten för yrkeshögskolan (2020). Kvalitetsgranskningar av konst- och kulturutbildningar 2019. Myndigheten för yrkeshögskolan (2022). Kvalitetsgranskningsrapport 2021. Skolverket. Officiell statistik. Skolverket (2022). Uppföljning av gymnasieskolan 2022. Rapport 2022:7. SOU 2016:69. En inkluderande kulturskola på egen grund. Betänkande av kulturskoleutredningen. SOU 2018:23. Konstnär – oavsett villkor? Betänkande av kulturpolitiska utredningen. SOU 2020:46. En gemensam angelägenhet. Betänkande av Jämlikhetskommissionen. SOU 2021:77. Från kris till kraft – återstart för kulturen. Betänkande av Utredningen återstart för kulturen. Statistiska centralbyrån. Officiell statistik. Statistiska Centralbyrån (2020). Utbildningsbakgrund och social bakgrund för antagna som påbörjat konst- och kulturutbildningar. Universitets- och högskolerådet (2016). Kan excellens uppnås i homogena studentgrupper? En redovisning av regeringsuppdraget att kartlägga och analysera lärosätenas arbete med breddad rekrytering och breddat deltagande. Universitetskanslersämbetet och Statistiska Centralbyrån (2020). Universitet och högskolor. Högskolenybörjare 2019/20 och doktorandnybörjare 2018/19 efter föräldrarnas utbildningsnivå. Statistiska meddelanden UF 20 SM 2002. Universitetskanslersämbetet och Statistiska Centralbyrån (2022). Universitet och högskolor. Svensk och utländsk bakgrund för studenter och doktorander 2020/21. Statistiska meddelanden UF 19 SM 2201. Universitetskanslersämbetet (2022). Universitets och högskolors arbete med att främja och bredda rekryteringen till högre utbildning. Tematisk utvärdering, del 1 och del 2. 46/48