Med läsning som mål. Om metoder och forskning på d
et läsfrämjande området 1
Mol, Suzanne E.; Bus G, Adriana; de Jong, Maria T
. & Smeets, Daisy J. H. (2008). Added Value of Dialogic Parent-Child Book Readings: A Meta-Analysis. Early Education and Development. 19, 7–26. Mol, Suzanne E. & Bus G, Adriana (2011). To Read or Not to Read: A Meta-Analysis of Print Exposure from Infancy to Early Adulthood. Psychological Bulletin. 137 (2): 267–296. Molloy, Gunilla (2007). När pojkar läser och skriver. Lund: Studentlitteratur. Myndigheten för kulturanalys (2014). Bland förebilder och föreställningar: jämställdhetsarbete på kulturområdet. Stockholm: Myndigheten för kulturanalys. National Literacy Trust (2009). Premier League Reading Stars. Evaluation Report 2009. National Literacy Trust (2010a). Premier League Reading Stars. Annual Review 2010. National Literacy Trust (2010b). Premier League Reading Stars. Qualitative Impact Assessment 2010. National Literacy Trust (2012). Premier League Reading Stars. Report 2012. National Literacy Trust (2013). Premier League Reading Stars. Report 2013. NCRCL (2001) “Everytime you see the bag you think, ooh – let’s read a book!” Report by the National Centre for Research in Children’s Literature. University of Surrey Roehampton. Nell, Victor (1988). Lost in a book: the psychology of reading for pleasure. New Haven, Conn.: Yale U.P. Nilsson, Jan (1986). Barn, föräldrar, böcker. Stockholm: Almqvist & Wiksell. Nollen, Terrence David (1992). The effect of booktalks on the development of reading attitudes and the promotion of individual reading choices. Diss. University of Nebraska, 1992. Nygren, Gustav (2013). Ombud i läsningens tjänst. Rapport år 1: september 2012–juni 2013. Regionbibliotek Stockholm. Nygren, Gustav (2014). Ombud i läsningens tjänst: folkbildning och folkbibliotek i samarbete. Ingår i: Årsbok om folkbildning. Forskning & utveckling 2013. Stockholm: Föreningen för folkbildningsforskning. OECD (2002). Reading for change: Performance and engagement across countries. Results from PISA 2000. New York: Organisation for Economic Cooperation and Development. OECD (2010), PISA 2009 Results: Learning to Learn – Student Engagement, Strategies and Practices (Volume iii). O’Hare, Liam & Connolly, Paul (2010). A Randomised Controlled Trial Evaluation of Bookstart+: A Book Gifting Intervention for Two-Year-Old Children, Belfast: Centre for Effective Education, Queen’s University Belfast. Olin-Scheller, Christina (2006). Mellan Dante och Big Brother: en studie om gymnasieelevers textvärldar. Diss. Karlstad: Karlstads universitet, 2007. Palmer, Tom (2008a). Reading the game: using sport to encourage boys and men to read more. Australasian Public Libraries and Information Services (APLIS), 21(2), s. 78–83. Palmer, Tom (2008b). Reading the game. Public Library Journal, 23(2), pp. 8–11. Persson, Magnus (2007). Varför läsa litteratur?: om litteraturundervisningen efter den kulturella vändningen. 1. uppl. Lund: Studentlitteratur. Persson, Magnus (2012). Den goda boken: samtida föreställningar om litteratur och läsning. Lund: Studentlitteratur. Pettersson, Karin (2004). Alfons öppnar dörren. Om invandrarbarn och språk. Projektbeskrivning och konkreta tips. Halmstad: Regionbibliotek Halland. Picton, Irene (2014). The Impact of ebooks on the Reading Motivation and Reading Skills of Children and Young People: A rapid literature review. London: National Literacy Trust. Preddy, Leslie (2010). Social readers: promoting reading in the 21st century. Santa Barbara, Calif: Libraries Unlimited. På tal om böcker: om bokprat och boksamtal i skola och bibliotek. (2005). Lund: Btj förlag. Rasmussen, Casper Hvengaard & Jochumsen, Henrik (2010). Från läsesal till levande bibliotek – barn, ungdomar och biblioteksrummet. Ingår i: Rydsjö, Kerstin; Hultgren, Frances & 125