Att främja läsning för unga 1
Hendrix-Soto, A. (2021). Reading School: Critical
Literacies of the Youth Equity Agents. Journal of Adolescent & Adult Literacy 64 (6): 633–43. https://doi.org/10.1002/jaal.1153. Hilhorst, S. Lockey, A. och Speight, T. (2018). A Society of Readers. London: Demos. Hughes-Hassell, S. och Rodge, P. (2007). The Leisure Reading Habits of Urban Adolescents. Journal of Adolescent och Adult Literacy, 51(1). s. 22–33. Hughes-Hassell, S. och Stivers, J. (2015). Examining Youth Services Librarians’ Perceptions of Cultural Knowledge as an Integral Part of Their Professional Practice. School Libraries Worldwide, 21(1). s. 121–136. Howard, V. (2011). The importance of pleasure reading in the lives of young teens: Self-identification, self-construction and self-awareness. Journal of Librarianship and Information Science, 43(1). s. 46–55. Ideo (2015). Design thinking för bibliotek. En verktygslåda för användarorienterad design. Svensk översättning. Region Dalarna. Igarashi, T. Koizumi, M. och Johnston, J. (2023). Public Library Programming and Events for Overcoming Social Divisions. Libri. 73(4): s. 345–354. Jupp, T.C., Roberts, C. och Cook-Gumperz, J. (1982). Language and disadvantage: the hidden process. Language and Social Identity. (red. John J Gumperz). Studies in Interactional Sociolinguistics. 2. Cambridge: Cambridge University Press, s. 232–256. Kendall, M. (2020). Hood Feminism. Notes from the Women White Feminist Forgot. London & Dublin: Bloomsbury. Kungliga biblioteket (2017). Migration och språklig mångfald. Bibliotekens roll i det flerspråkiga samhället. Nationell biblioteksstrategi. Stockholm: Kungliga Biblioteket. Kulturrådet (2023). Nuläge om barns och ungas läsning – med samverkan i fokus. https://www.kulturradet.se/publikationer/ nulage-om-barns-och-ungas-lasning/ 69