Loading...
DIN MATBUTIK 2032 1
DIN MATBUTIK 2032 INNEHÅLLSFÖRTECKNING
DIN MATBUTIK 2032 FÖRORD
DIN MATBUTIK 2032 SAMMANFATTNING
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I HISTORIENS LJUS
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I EN NY TID
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN OCH KONSUMENTERNA
DIN MATBUTIK 2032 SVERIGES FYRA KONSUMENTPROFILER
DIN MATBUTIK 2032 FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR FRAMTIDENS
BUTIK
DIN MA TB UTIK 2032 BESJÄLAD PERSONLIGHET 10. HAR
EN SJÄL • Har unik identitet, en personlighet som kunderna kan relatera till • Har en ambition och vilja att göra skillnad • Drivs av personer som sätter en personlig prägel på butiken RELATION (”Hänga”) 9. HAR STARK LOKAL FÖRANKRING • Är en engagerad aktör i det lokala samhället • Svarar upp mot lokala förhållanden och behov • Samarbetar med lokala leverantörer EMOTION (Lust) 7. TILLGÄNGLIGGÖR KUNSKAP • Gör det enkelt för kunden att få information om produkter 8. GER INSPIRATION • Erbjuder inspiration som förhöjer kundens vardag FUNKTION (Måste) 4. LEVERERAR VARDAGSEFFEKTIVITET • Det är en smidig upplevelse att handla i butiken • Stöttar kunden med planering och val 5. ÄR EXPERT PÅ PRIS OCH PRISUPPLEVELSE • Matchar marknadens priser • Hjälper kunden att göra ekonomiska val 6. ÄR EN PARTNER FÖR GOD HÄLSA • Erbjuder ett sortiment och tjänster för den hälsosamma livsstilen • Lugn och stressfri butiksmiljö FUNDAMENTA (Grunden) 1. ARBETAR MED HÅLLBARHET LÄNGS HELA VÄRDEKEDJAN • Gör hållbara val till standard Har koll på, kommunicerar och förbättrar butikens avtryck längs hela värdekedjan Siktar mot regenerativitet • 2. ARBETAR DATADRIVET • Har överblick i realtid på alla aspekter av verksamheten • Använder AI för att stödja samtliga affärsprocesser • Utvecklar erbjudande och affärsmodell iterativt, baserat på tester 79 3. MÖTER KUNDEN MED EN ELASTISK AFFÄR • Anpassar sig till lokala förutsättningar • Har kontakt med kunden i digitala kanaler • Erbjuder tjänster som måltidslösningar och e-handel
DIN MATBUTIK 2032 MODELLBUTIKER FÖR FRAMTIDEN ÅR 2
032
DIN MATBUTIK 2032 REFERENSER
DIN MATBUTIK 2032 METOD