DIN MATBUTIK 2032 1
DIN MATBUTIK 2032 INNEHÅLLSFÖRTECKNING
DIN MATBUTIK 2032 FÖRORD
DIN MATBUTIK 2032 SAMMANFATTNING
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I HISTORIENS LJUS
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I EN NY TID
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN OCH KONSUMENTERNA
DIN MATBUTIK 2032 SVERIGES FYRA KONSUMENTPROFILER
DIN MATBUTIK 2032 FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR FRAMTIDENS
BUTIK
DIN MATBUTIK 2032 MODELLBUTIKER FÖR FRAMTIDEN ÅR 2
032
DIN MATBUTIK 2032 REFERENSER
DIN MATBUTIK 2032 METOD DIN MA TB UTIK 2032 METOD
INTERVJUSTUDIE Utförd under oktober och november 2021 med tre olika grupper. • Konsumenter: 40 st semistrukturerade telefonintervjuer, 10-30 min långa, med deltagare 22-81 år, bosatta från storstad till landsbygd. • Handlare och entreprenörer inom dagligvaruhandeln: 7 st semistrukturerade telefonintervjuer. • Experter inom handel och dagligvaru handel: - Jonas Arnberg, detaljhandelsex pert, tidigare VD på Handelns Utredningsinstitut - Jens Nordfält, professor i management, University of Bath, forska - re inom konsumentbeteende - Sara Rosengren, professor i marknadsföring, Handelshögskolan - Ali Goche, grundare och VD för last-mileföretaget Gordon Delivery - Charlotta Mellander, professor i nationalekonomi Jönköpings universitet, forskare inom regional utveckling - Klara Persson, Head of Product Management, Bolon - Birgitta Losman, hållbarhetsstrateg och projektsamordnare, Science Park Borås, Högskolan i Borås - Erik Bresky, VD, Science Park Borås, Högskolan i Borås - Nick Miles, Senior Retail Analyst, Institute of Grocery Distribution (IGD) - Stewart Samuel, Program Director, IGD - Harriet Cohen, Senior Retail Ana lyst, IGD - Magnus Kempe, Director of Retail & Finance, Kairos Future NETNOGRAFI Diskussionsinlägg på engelska och svenska samlades in från sociala medier utifrån en uppsättning sökfraser. Sökfraserna inkluderade allmänna uttryck (till exempel ”gå och handla”), termer kopplade till specifika feno96