DIN MATBUTIK 2032 1
DIN MATBUTIK 2032 INNEHÅLLSFÖRTECKNING
DIN MATBUTIK 2032 FÖRORD
DIN MATBUTIK 2032 SAMMANFATTNING
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I HISTORIENS LJUS
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I EN NY TID
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN OCH KONSUMENTERNA
DIN MATBUTIK 2032 SVERIGES FYRA KONSUMENTPROFILER
DIN MATBUTIK 2032 FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR FRAMTIDENS
BUTIK
DIN MATBUTIK 2032 MODELLBUTIKER FÖR FRAMTIDEN ÅR 2
032
DIN MATBUTIK 2032 REFERENSER
DIN MATBUTIK 2032 METOD
DIN MA TB UTIK 2032 men (till exempel ”obemannad
butik”) och namn på dagligvarukedjor. Textanalysverktyget Dcipher Analytics användes för att strukturera texterna i en tematisk karta utifrån ämnesinnehåll. Kartan guidade sedan en närläsning av textinlägg kopplat till olika ämnen. På så sätt identifierades 37 insikter, som beskrivits och illustrerats med citat. ENKÄTSTUDIE Genomförd i november 2021, med deltagare från Norstats Guldpanel i åldrarna 18-74 år (slumpmässigt rekryterade personer, urval representativt för riket i stort). Totalt samlades drygt 3 000 svar in. Majoriteten av frågorna i enkäten har minst 3 022 respondenter. Ett fåtal frågor har 889 respondenter, när data från dessa används i rapporten noteras det i figurtext. Samtliga skattningar på befolkningsnivå är viktade gällande kön och födelseår för att vara representativa för Sveriges befolkning. Vikterna är baserade på Statistiska Centralbyråns befolkningsdata från år 2020. REDAKTION & PRODUKTION Rapportansvarig ICA: Ann-Katrin Tottie Projektledning ICA: Lieselott Liljevik Projektledare Kairos Future: Daniel Lindén Redaktör & research Kairos Future: Åsa Jonsson, Mats Lindgren, Maja Nordfeldt, Axel Gruvaeus, David Andreasson, Andreas Reibring Designutveckling ICA: Mikaela Kaplan Form/AD Designkontoret Silver: Jonas Berg, Sara Sandén Illustrationer/3D Designkontoret Silver: Jonas Berg, William Sörqvist, Cecile Hallberg Projektledning Designkontoret Silver: Ida Stagles 97