Loading...
VÄXA TILLSAMMANS 1
VÄXA TILLSAMMANS FÖRORD
VÄXA TILLSAMMANS SUMMERING
VÄXA TILLSAMMANS RECAP ’MATREVOLUTIONEN'
VÄXA TILLSAMMANS VÄXA TILLSAMMANS:
VÄXA TILLSAMMANS - SCALE-UP
VÄXA TILLSAMMANS - FRÄMJA LOKALA EKOSYSTEM
VÄXA TILLSAMMANS - SAMVERKAN OCH ÖPPEN INNOVATION
VÄXA TILLSAMMANS KONSUMENTEN 2025
VÄXA TILLSAMMANS FRAMTIDSBRIEFEN – KOMPASS FÖR VÄX
TBASERAT
K OMP ASS EXPERTEN: LINDA LINDSTRÖM BETEENDESTRAT
EG PÅ BETEENDELABBET Kvinnor ligger längre fram i adaption av en mer växtbaserad kost. Hur får vi med männen? ”Se till målgruppen när produkter utvecklas och marknadsförs. Att visa på vilka människor som äter den vegetariska maten kan hjälpa till i kommunikationen. Sociala normer och vad flocken gör är superviktigt för människor. Att tillhöra en grupp, och passa in, är en inneboende drivkraft. Om vår familj och vänner äter vegetariskt blir det vår norm, och därmed viktigare att efterleva. Smak är också ofta en hög barriär. Många säger att de inte tycker det vegetariska är gott eller har fördomar om att vi inte blir mätta av viss mat, men samtidigt finns mycket forskning som visar att vi människor egentligen har svårt att känna skillnader på smaker. I blindtester upplevs inte smaken på samma sätt. Ofta behöver livsmedelsaktörer hjälpa till med att slå hål på myter, få just männen som målgrupp att vilja testa på, och då få en positiv upplevelse”. 111
VÄXA TILLSAMMANS KÄLLOR OCH NOTER