Loading...
VÄXA TILLSAMMANS 1
VÄXA TILLSAMMANS FÖRORD
VÄXA TILLSAMMANS SUMMERING
VÄXA TILLSAMMANS RECAP ’MATREVOLUTIONEN'
VÄXA TILLSAMMANS VÄXA TILLSAMMANS:
VÄXA TILLSAMMANS - SCALE-UP
VÄXA TILLSAMMANS - FRÄMJA LOKALA EKOSYSTEM
VÄXA TILLSAMMANS - SAMVERKAN OCH ÖPPEN INNOVATION
VÄXA TILLSAMMANS KONSUMENTEN 2025
K ONSUMENTEN 2025 VIKTEN AV ATT VÄLJA SIN FRAMTID
A RINGHÖRNA För att nå framtidens konsumenter ser Doug Stephens två viktiga utmaningar. Dels blir det allt viktigare för varumärken och handelsaktörer att tydliggöra sin position och målgrupp. Dels gäller det att ta beslut hur, eller om, man vill ta upp fighten mot globala jättar som har muskler för att dominera näthandeln. – Först och främst anser jag att covid-19 faktiskt har ökat särskiljningen mellan lyx och lågpris. All typ av handel som innan fastnade i ett mellansegment kommer att ALL FORM AV HANDEL SOM INTE RADIKALT ADDERAR VÄRDE FÖR KONSUMENTER, ANTINGEN GENOM RIKTIGT LÅGA PRISER ELLER GENOM ATT ERBJUDA ENASTÅENDE UPPLEVELSER, KOMMER ATT SVÄLJAS AV STÖRRE HANDELSAKTÖRER. blåsas bort av nätgiganter som Amazon. Jag skulle ta det så långt att all form av handel som inte radikalt adderar värde för konsumenter, antingen genom riktigt låga priser eller genom att erbjuda enastående upplevelser, kommer att sväljas av större handelsaktörer. Vi kommer också att se en upptrappad tävling mellan stora dagligvarukaktörer om vem som bäst kan utveckla en tredjeparts-handelsplattform, med syfte att behålla sin konkurrenskraft gentemot globala aktörer som Amazon och Alibaba. 74
VÄXA TILLSAMMANS FRAMTIDSBRIEFEN – KOMPASS FÖR VÄX
TBASERAT
VÄXA TILLSAMMANS KÄLLOR OCH NOTER