Loading...
VÄXA TILLSAMMANS 1
VÄXA TILLSAMMANS FÖRORD
VÄXA TILLSAMMANS SUMMERING
VÄXA TILLSAMMANS RECAP ’MATREVOLUTIONEN'
VÄXA TILLSAMMANS VÄXA TILLSAMMANS:
VÄXA TILLSAMMANS - SCALE-UP
VÄXA TILLSAMMANS - FRÄMJA LOKALA EKOSYSTEM
VÄXA TILLSAMMANS - SAMVERKAN OCH ÖPPEN INNOVATION
VÄXA TILLSAMMANS KONSUMENTEN 2025
K ONSUMENTEN 2025 FLERDIMENSIONELL JAKT PÅ MENING
OCH HÄLSA Klimatengagemang, tidsfrihet och mental utveckling kommer att prägla morgondagens konsumenter. Kanske med japansk inspiration. Framförallt väcks frågan om vad konsumtion i sig har för värde. FÖR MÅNGA MÄNNISKOR har pandemin inneburit en omställning till en mer hållbar och medveten livsstil på flera sätt. Bland annat blev det snabbt tydligt att förändrade beteendemönster i samhället kan reducera koldioxidutsläpp och bidra till renare luft även i de mest smogtäta, globala metropolerna. 1 Svenskarnas oro för klimatet är påtaglig. 5 I ICAs undersökning ’Konsumenten 2025’ anger en av tre att klimatet är den mest oroande framtidsutvecklingen – före exempelvis krig och nya pandemier. 2 Bilden bekräftas även i Ungdomsbarometerns rapport ”Generation Z”, där 49 procent menar att miljö och klimat är den viktigaste politiska frågan. Samtidigt framgår att framtidsstress och psykisk ohälsa blir allt vanligare bland unga. 3 97
VÄXA TILLSAMMANS FRAMTIDSBRIEFEN – KOMPASS FÖR VÄX
TBASERAT
VÄXA TILLSAMMANS KÄLLOR OCH NOTER