Loading...
VÄXA TILLSAMMANS 1
VÄXA TILLSAMMANS FÖRORD
VÄXA TILLSAMMANS SUMMERING
VÄXA TILLSAMMANS RECAP ’MATREVOLUTIONEN'
VÄXA TILLSAMMANS VÄXA TILLSAMMANS:
VÄXA TILLSAMMANS - SCALE-UP
VÄXA TILLSAMMANS - FRÄMJA LOKALA EKOSYSTEM
VÄXA TILLSAMMANS - SAMVERKAN OCH ÖPPEN INNOVATION
VÄXA TILLSAMMANS KONSUMENTEN 2025
VÄXA TILLSAMMANS FRAMTIDSBRIEFEN – KOMPASS FÖR VÄX
TBASERAT
K OMP ASS SKEPTIKERN & INSPIRATIONSSÖKAREN NÄR DE
T TALAS I MEDIER och runt middagsbord i hela landet om hur framtidsmaten kommer att vara växtbaserad, är det långt ifrån alla som känner sig hemma i den utvecklingen. Företag och organisationer som arbetar med att odla, producera, sälja eller kommunicera mat har många olika målgrupper att vänFÖR DET VÄXTBASERADE ÄR DET SÄRSKILT TVÅ MÅLGRUPPER SOM ÄR AVGÖRANDE da sig till. För det växtbaserade är det särskilt två målgrupper som är avgörande: Skeptikern och Inspirationssökaren. Dessa två träder tydligt fram i undersökningen ’Växtbaserat 2025’. Medan Inspirationssökaren antingen är nyfiken på det växtbaserade eller redan har börjat välja den maten flera gånger i veckan, är ungefär halva befolkningen skeptiska till den utvecklingen. Undersökningen visar att de två grupperna har mycket gemensamt, men också en hel del som skiljer dem åt. För Inspirationssökaren är det just inspiration som behövs – hur kan vi komma på vad vi ska laga och veta att det blir gott? För Skeptikern handlar det mer om att finna tron på att detta är rätt väg, att öka intresset för det växtbaserade för det växtbaserade, samt att uppleva enkelheten i att själv laga maten. För att skapa riktig förändring behöver såväl utmaningar som möjligheter i båda grupper identifieras. 134
VÄXA TILLSAMMANS KÄLLOR OCH NOTER